torsdag 20 februari 2014

Hur många veckor kommer du att förlänga livet genom att bekymra sig över saker som ännu inte inträffat?

Mår just nu bra. Vilken gåva det är att bara vara lugn, efter att ha varit i en stresspanikreaktion i flera dagar känns lugnet som en välsignelse från ovan.

Var och provjobbade som volontär idag, 2 timmar. Fick inga större reaktioner annat än vanliga yrseln.

På kvällen var jag på en dejt, gav energi att sitta och prata med en vacker tjej. Därefter en catch up träff med en gammal tjejkompis. Gav också energi. Hon är fantastiskt fin vän och person. Blir alltid glad av att träffa henne.

Katastroftankarna  som jag ibland snöar in på har jag bekämpat genom att visualisera en situation där jag påverkat verkligheten i en riktning som jag föredrar. Detta kräver en viss ansträngning av mig men jag föredrar att anstränga mig för att påverka verkligheten än bara stå och se på när slumpen kastar en vart den vill. Målet är att sammanfoga en bra grupp av människor i mitt företag som kommer att ge energi och ha trevligt tillsammans, bonda gruppen genom besök på krogar efter jobbet och sitta och planera gemensamt för att skapa teamkänsla.

Nu ser jag fram emot helgen, det blir förhoppningsvis utgång både fredag och lördag. Imorn förkväll med hockeyn, sverige-finland i os semifinal.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar